skip to Main Content

وکیل دراستارت آپ(کسب و کار مجازی)

با پیشرفت تکنولوژی در دنیا و مشخص شدن معایب کسب و کار های سنتی و توجه افراد به محاسن کسب و کار مجازی باعث توجه هر چه بیشتر مردم به استفاده از فضای مجازی برای بر طرف کردن نیاز های خود شده است و همین امر باعث پیشرفت هر چه سریعتر این قسم کسب و کار ها در دنیا گردیده است و کشور ایران نیز از این امر مستثنی نبوده است و در چند سال گذشته رشد این نوع کسب و کار ها را در ایران مشاهده میکنیم و همین امر توجه به مسائل حقوقی این کسب و کار ها را نیز بیشتر میکنید که این امر از تخصص وکیل در استارت آپ می باشد.در ادامه به تعریفی که قانون نظام صنفی از این کسب و کار اراده داده است می پردازیم.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن download.png است

مطابق ماده ١ آيين نامه اجرايي تبصره ماده ٨٧ قانون نظام صنفي كسب و كار مجازي را اينگونه تعريف كرده است”واحد صنفي است كه توسط هر شخص حقيقي و يا حقوقي براي ارائه محصول (كالا و يا خدمات)به طور مستقيم و يا غير مستقيم و به صورت كلي يا جزئي به عمده فروشان ،خرده فروشان و مصرف كنندكان از طريق ابزار هاي ارتباط از راه دور از قبيل وب سايت و نرم افزارهاي تجاري(اپليكيشن) داير شده باشد.” در فضاي مجازي اين نوع كسب و كار را استارت آپ نيز مي نامند ، مركز كسب و كار هاي كوچك امريكا استارت آپ را “كسب و كاري كه عموما حول محور تكنولوژي شكل گرفته و پتانسيل رشد بالايي دارند تعريف شده است

مطابق قانون نظام صنفي فعاليت صنفي در فضاي مجازي مستلزم اخذ پروانه كسب مي باشد.

وکیل در استارت آپ (وکیل در کسب و کار مجازی )با اشراف کامل به قوانین و مقررات حاکم بر کسب و کار های مجازی به بهترین شکل میتواند حقوق موکلین خود را تامین کند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن download-20.jpg است

ویژگی های وکیل در استارت آپ(وکیل در کسب و کار مجازی)

1-این وکلا علاوه بر تسلط به قوانین و مقررات عام مربوط به حقوق باید نسبت به قوانین و مقررات و بخشنامه های خاص مترتب بر این نوع کسب و کار ها نیز تسلط داشته باشند.

2- درک کامل و کافی نسبت به معنی و مفهوم استارت آپ(وکیل در استارت آپ) داشته باشد.

3-نسبت به علم رایانه شناخت داشته باشد تا بتواند اصطلاحات تخصصی این کسب و کار را درک کند.

مراحل صدور پروانه كسب و كار مجازي(استارت آپ ها)

١- راه اندازي كسب و كار مجازي توسط متقاضي مطابق چك ليست هاي مركز توسعه تجارت الكترونيكي

٢- ثبت تقاضا توسط متقاضي در سامانه اينماد(سامانه الكترونيكي اعطاي نماد الكترونيكي)

٣- بارگذاري مدارك مندرج در ماده ٤ آيين نامه اجرايي ماده ٨٧قانون نظام صنفي

٤- تكميل پرونده مطابق ماده ٤ آيين نامه اجرايي توسط اتحاديه

٥- صدور و تسليم پروانه كسب

٦-اعطاي نماد اعتماد الكترونيكي همزمان با صدور پروانه كسب

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن download-22.jpg است

مدارك لازم براي صدور پروانه كسب و كار مجازي(استارت آپ) :

١- ارائه نشاني دفتر كار يا اقامتگاه قانوني متقاضي

٢- گواهي صلاحيت شخصي از نيروي انتظامي

٣- ارايه گواهي از اداره امور مالياتي مبني بر پرداخت يا ترتيب پرداخت بدهي مالياتي

٤- گواهي گذراندن دوره هاي آموزشي احكام تجارت و كسب و كار

٥- تاييديه ويژگي هاي تخصصي كسب و كار مجازي توسط مركز توسعه تجارت الكترونيكي

٦- تصوير كارت ملي براي اشخاص حقيقي و شناسه ملي براي اشخاص حقوقي و يا گذرنامه و پروانه كار براي اتباع خارجي

٧- تصوير كارت پايان خدمت يا معافيت دائم براي آقايان كمتر از ٥٠سال سن يا گواهي اشتغال به تحصيل

٨- پروانه تخصصي و فني يا مدارك دانشگاهي مرتبط يا معرفي يك نفر واجد شرايط مذكور

٩- مصوبه هيات مديره براي صدور پروانه كسب به نام مدير عامل يا يكي از صاحبان امضا مطابق اساسنامه و آخرين آگهي روزنامه رسمي ثبت شركت(براي اشخاص حقوقي)

آدرس وکیل در استارت آپ(وکیل در کسب و کار مجازی)

تهران-شهرک غرب-بلوار دادمان-خیابان صرافها-خیابان 25-پلاک 89-طبقه سوم واحد5 

گروه وکلای آزادمهر(وکیل در استارت آپ) کلیه امور مربوط به کسب مجوز های لازم از مراجع ذی ربط را به وکالت از شما انجام داده و مشاوران حقوقی ما شما را در بهره برداری هر چه بهتر از این کسب و کار از منظر حقوقی یاری می نمایند.

گروه وکلای آزادمهر 02188696597

Back To Top